Wunderman Thompson zingt erdoorwurmen voor MNM Marathonradio
ANTWERPEN - 04 juni 2019
Vanaf zondag 2 juni start de jaarlijkse MNM Marathonradio: 7 dj’s doen er tijdens de examens alles aan om studenten te steunen. Een rescueteam gaat op pad en er wordt dag en nacht radio gemaakt, met slimme tips en de beste hits. Maar wat als die hits ook letterlijk konden helpen?
Muziek en tekst combineren is namelijk een effectieve leer- en geheugenmethode. Wunderman Thompson Antwerp bedacht daarom een campagne waarin oorwurmen omgevormd worden tot Erdoorwurmen: bestaande hits met aangepaste lyrics die gaan over moeilijke leerstof. MNM kreeg de zegen van niemand minder dan Regi, Gers Pardoel en Armin Van Buuren voor een make-over van hun oorwurmen. “Ellie” van Regi werd omgevormd tot “Geografellie”, “Ik neem je mee” van Gers Pardoel werd “Ik leer DT”, en “Blah Blah Blah” van Armin Van Buuren transformeerde tot “Pytha Tha Tha”. De nummers werden voor de gelegenheid ingezongen door MNM-dj Brahim. Met deze Erdoorwurmen op de radio, en singalongfilmpjes op social blijven Aardrijkskunde, Nederlands en Wiskunde alvast wekenlang in je brein plakken.
Maar daar blijft het niet bij: tijdens de Marathonradio zullen de dj’s op zoek gaan naar nog meer moeilijke leerstof als voer voor nieuwe Erdoorwurmen. De Erdoorwurmen werden ook gebruikt om Marathonradio aan te kondigen in radiospots, een tv-spot en in print. Een kleurrijke visuele stijl met grappige illustraties – ook van de hand van Wunderman Thompson - vormt een rode draad doorheen de hele campagne.
MNM_erdoorwurmen_Armin_Blah_FULL [MIX & MASTER 24 BIT].wav
WAV - 39 Mb
MNM_erdoorwurmen_GersPardoel_FULL [MIX & MASTER 24 BIT].wav
WAV - 55 Mb
MNM_erdoorwurmen_Regi_Ellie_FULL V2 [MIX & MASTER 24 BIT].wav
WAV - 34 Mb
SPOT - IP Marathonradio MOR.wav
WAV - 5.2 Mb
SPOT - IP Marathonradio ZON 02.06.wav
WAV - 5.7 Mb
SPOT - IP Marathonradio ZON.wav
WAV - 5.5 Mb
CREDITS
- Agency: Wunderman Thompson Antwerp
- Client: MNM
- Client contact: Rino Ver Eecke, Céline Decock, Elisabeth Roelandt
- Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes
- Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
- Account team: Stephanie Katic, Valérie Rosiers, Hanne ‘t Kindt
- Strategy: Evert Van den Broeck
- Campaign Manager: Caroline Bogaerts
- Design: Inge Vanhees, Dorien Wendelen, Virginie Rosseel
- Motion Design & Editing: Christoph Boost, Andreas De Ridder
- Agency producer: Amélie Van Campen
- Photography and Film: Pieter Neirynck
- Sound design: Menno Van Riet + MNM
- DTP: Anja Van den Broeck, Theo Hagtingius