Wunderman Thompson wijst de weg voor FCR Media
BRUSSEL – 16 mei 2019
Wunderman Thompson Brussels bedacht en ontwikkelde een opvallende outdoor campagne voor FCR Media. Die bestaat uit meer dan 600 gepersonaliseerde billboards. Elk billboard is een wegwijzer voor een zaak of winkel in de buurt. Zo doet de campagne offline wat FCR Media online doet: ervoor zorgen dat kmo’s gemakkelijker gevonden worden.
Voor de campagne werden 600 klanten en prospecten in kaart gebracht en gelinkt aan een nabijgelegen billboard. Voor elk bedrijf werd dan een aangepaste affiche gemaakt met een wegbeschrijving. “Elke zelfstandige wil graag meer visibiliteit en naamsbekendheid voor z’n zaak. En dat is precies waar FCR Media hen bij kan helpen. Met deze campagne zeggen we dat niet alleen, maar geven hen al offline een voorsmaakje van wat FCR Media online voor hen kan doen.”, legt Bob Goor, Creatief Directeur van Wunderman Thompson Brussel uit.
Met meer dan 30.000 actieve klanten is FCR Media Belgium marktleider in digitale marketing voor kmo’s. Maar door een versnipperde markt is de naamsbekendheid relatief klein. Om daar verandering in te brengen, lanceert het bedrijf nu een campagne waarmee ze niet alleen zichzelf, maar ook 600 klanten en prospecten in de spotlight zetten.
CREDITS
- Client: FCR Media
- Client contact: Maja Van der Borst, Head of Communication
- Agency: Wunderman Thompson Brussels
- Contact: Toon Diependaele
- Strategy: Toon Diependaele
- Creative Director: Bob Goor
- Creation: Sebastien Ruyssen, Tomas Van Loon
- Account team: Carla Wauben, Yasmine Van Muysewinkel
- Copywriter NL: Frederik Maes
- Copywriter FR: Hugues Vanden Steen
- Design team: Valérie Henrard, Anouk Van den Driessche