Wunderman Thompson slaagt met grote onderscheiding voor UAntwerpen
Antwerpen - 21 augustus 2020
Na de opfrissing van haar merkidentiteit en huisstijl stond voor de UAntwerpen een volgende taak op het programma. Hoe kon ze (meer) studenten werven en warmmaken voor haar nieuwe aanpak? Dus ging ze op zoek naar een partner om een duurzaam koepelconcept te ontwikkelen dat hiermee in lijn ligt.
Wunderman Thompson Antwerp slaagde met grote onderscheiding en kwam met een creatief voorstel dat enerzijds aansluit bij de nieuwe richting, en anderzijds declineerbaar is naar de verschillende faculteiten en andere domeinen binnen de universiteit. Van Wetenschappen tot Letteren en Wijsbegeerte en van onderzoek tot human resources.
De nieuwe koepel omvat dan ook een gemeenschappelijk verhaal dat alles verbindt: rekrutering, interne communicatie en onderzoeksformats. Hij sluit ook aan bij de huidige baseline ‘Bepaal mee de toekomst’, en laat toe dat elke afdeling of discipline haar eigen accenten legt.
Barbara Dzikanowice, Marketeer UAntwerpen: “Wunderman Thompson kwam met een heldere analyse van wat er nodig is om UAntwerpen relevant te houden. Ze hebben de ‘customer journey’ van de studiekiezer goed begrepen en hebben veel relevante ervaring met de manier waarop jongeren content consumeren. De strategie die ze presenteerden was onderscheidend en de creatie fris. Dat enkele alumni deel uitmaken van het team is een mooie extra. We kijken uit naar de samenwerking!”
Dimitri De Lauw, Strategy Director bij Wunderman Thompson: “We kijken er enorm naar uit om een mooi merk waarvan je voelt dat het reeds op een sterke vibe zit, nog meer lading en smoel te geven. Op de juiste moments of truth de interesse van studenten trekken is de eerste opdracht. Maar we zijn ook blij dat UAntwerpen mee in ons verhaal is gestapt van een hechte samenwerking om ook toekomstige uitdagingen samen aan te vliegen.”
De campagne zal vooral in aanloop naar sleutelmomenten zoals de Infodagen en Openlesdagen ingezet worden om nieuwe studenten aan te trekken. In de (nabije) toekomst zullen beide partijen de samenwerking en hun acties verder uitbreiden.