Wunderman Thompson instinctief voor Scooore
ANTWERPEN - 4 juni 2021
In aanloop naar het EK lanceert Wunderman Thompson een gloednieuwe merkcampagne voor Scooore. Naast een volledig nieuwe visuele stijl werd ook een nieuw merkverhaal geschreven. Dit roept voetbalfans op om – net zoals spelers - hun instinct te volgen. Want dat leidt tot de mooiste en meest legendarische overwinningen. Zowel op als naast het veld.
Zlatan Ibrahimovic die vanop 25 meter een omhaal doet tegen Engeland, Robin Van Persie die met een kopbal een lobje doet tegen Spanje of Romelu Lukaku die de bal laat lopen in de allerlaatste minuut tegen Japan… één voor één momenten waarop voetballers de wedstrijd beslisten door hun instinct te volgen. Want instinct wint wedstrijden. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne van Wunderman Thompson voor Scooore.
Om dit verhaal tot leven te brengen, bedacht en ontwikkelde het bureau een tv-spot waarin de bekendste counter uit de Belgische voetbalgeschiedenis werd gerecreëerd in 3D. Heel de spot bouwt op naar het moment dat Lukaku beslist om niet naar doel te trappen, maar de bal te laten lopen. Wat erna gebeurde, kan iedere Belgische supporter zich maar al te goed herinneren.
Scooore wil met de campagne duidelijk maken dat je geen dataspecialist of voetbalorakel moet zijn om een voorspelling te doen. Fans die voetbal volgen, hebben doorheen de jaren genoeg ervaring en buikgevoel opgebouwd om gewoon hun instinct te volgen. Met die insteek wil het merk de wereld van sportweddenschappen een beetje toegankelijker maken.
De 3D-animatie is het werk van Postoffice in Amsterdam. Op die manier konden ze in Nederland toch ook nog wat nagenieten van het WK in Rusland. Naast de tv-spot bestaat de campagne ook uit een online activatieluik dat gedurende het EK mensen naar het vernieuwde wedplatform van Scooore leidt. Hier kunnen voetbalfans hun instinct volgen en hun favoriete wedstrijden voorspellen.
CREDITS:
- Client: Nationale Loterij (Scooore)
- Contact: Olivier Haine, Damien Lebailly, Wim Cox
- Agency: Wunderman Thompson Antwerp
- Creative Directors: Pieter Staes, Manuel Ostyn
- Creation: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
- Strategy: Dimitri De Lauw, Jef Pelkmans
- Account: Mieke Moortgat, Valentine Reuse
- Design: Kenny Smet, Sebastien Greffe
- Agency Producer: Caroline Van Ranst, Ingeborg Van Hoof
- Production Company: Postoffice
- 3D Artist: Tom Schuijt
- Visual effects: Boyo Frederix
- Sound: Jurriaan Balhuizen
- Digital asset production & support: Jeroen Michiels, Thijs ter Haar, Jorg Meyer, Sven Lemmens
- Banner production: AdSomeNoise