Wunderman Thompson haalt servicedesign-pionier Jürgen Tanghe binnen
Antwerpen - 12 september 2022
Grote ambities voor Wunderman Thompson Benelux. Het bureau wil binnen de wereldwijde groep uitgroeien tot hét competentiecentrum op het vlak van servicedesign. En daarbovenop de referentie in dat hyperactuele marketingdomein worden voor België en Nederland. Om die dubbele ambitie waar te maken, versterkt Jürgen Tanghe de rangen als Head of Experience Design.
Merkervaringen inspireren groei
Vandaag de dag is een reclamecampagne met een merkbelofte ruim onvoldoende om iemand aan je merk te binden. Het gaat erom die belofte waar te maken in de merkervaring van de consument. Dat schept een emotionele band met consumenten, die meer dan ooit nodig is om als merk groei te realiseren.
‘Veel merken gaan al aan de slag met servicedesign’, vertelt Jürgen. ‘Maar vaak te oppervlakkig om consumenten écht te raken. En daar wil Wunderman Thompson het verschil maken. Als creatief bureau zit het in ons DNA om speciale dingen te maken. En er is meer: onze experts ontwerpen consumentenervaringen die de waarde van het merk bewijzen.’
‘Het palmares van Jürgen bewijst dat we niet de eerste de beste binnenhalen. En dat toont onze ambitie op het vlak van servicedesign.’ Chief Strategy Officer Johan Van Mol
De perfect match
Jürgen Tanghe is een autoriteit in servicedesign. Hij bewees z’n waarde bij bureaus als Kite Consultants, Studio Dott. en Livework Studio. Daarnaast is hij gastlector aan de Antwerp Management School en gaf tot voor kort les aan de Technische Universiteit Delft. Maar ook het referentiewerk in servicedesign Onweerstaanbaar by design is van zijn hand. Het staat ook op de longlist voor managementboek van het jaar.
Combineer die ervaring met die 200 andere talenten bij Wunderman Thompson, en je hebt de succesformule gevonden.