Wunderman Thompson en bpost capteren de liefde van Belgen voor hun brievenbus
Papieren post mag dan al zo lang bestaan, het is allesbehalve achterhaald. Reclame via Paper Mail wordt zelfs met open armen ontvangen bij de consument. Dat bewijzen enkele trotse brievenbuseigenaars in de nieuwe B2B-campagne van bpost media.
Een aap, legomannetje of benzinepomp in je voortuin? Wunderman Thompson creëerde drie docureportages getiteld “Belgen en hun brievenbus”. Daarin tonen de eigenaars van de origineelste brievenbussen van het land dat geen moeite te veel is als het om post ontvangen gaat. En ze zijn niet alleen: maar liefst 80% van de Belgen is nieuwsgierig naar de reclame in hun brievenbus. Nog meer voordelen van Paper Mail ontdek je in de filmpjes die worden getarget via LinkedIn en op de bijhorende webpagina lovepapermail.be
Daarnaast pronken de originele brievenbussen ook in een print-advertentie en… hoe kan het ook anders: direct mail. In dit innovatieve exemplaar met ingebouwd scherm werden marketeers op een opvallende manier getarget met alle voordelen van het product.
Credits
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: bpost
Client contacts: Alexandra Dankelman, Magali Verbelen, Frederic Jadinon
Creative Directors: Manuel Ostyn, Kristof Snels
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Account Managers: Mieke Moortgat, Mieke De Ridder
Strategy: Melanie Dalla-riva
Design: Katrien Muller
Motion design: Bert Beckers
Copywriting: Joeri Quinet, Jerome Van Den Broeck
DTP: Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne, Anja Van den Broeck
Agency producer: Ingeborg Van Hoof, Tom Bungeneers, Toon Vandenbranden
Production Company: De Mensen Postproduction
Company: Pixmix Studios