Wunderman Thompson Brussels organiseert een virtueel Salon voor Kia
Brussel - 5 januari 2021
Dit jaar krijgen we een virtueel Autosalon … met reële condities!
Wunderman Thompson Brussels ontwikkelde een virtueel platform voor Kia, dat centraal staat in alle campagnes voor het Autosalon. Dit platform helpt consumenten bij het vinden van hun ideale model, waarbij ze kunnen genieten van de Saloncondities.
Joris Peeters (Head of Marketing):
“Ik ben zeer trots op mijn team en op de samenwerking met Wunderman Thompson, op zeer korte tijd hebben we dit mooie project gerealiseerd.”
Het platform kia-salon.be biedt een zo realistisch mogelijke Salonervaring, met een heldere no-nonsense structuur. In enkele kliks vind je er alle gewenste informatie: uitrusting, motorisaties … met daarbij de Saloncondities.
Alle modellen zijn er in 360° te bekijken: bezoekers kunnen de kleur aanpassen, de deuren of de koffer openen, het interieur verkennen etc. Extra info is er ook beschikbaar via interactieve brochures.
Voor elk model is er ook een fiscale rekenmachine, die rekening houdt met de regionale belastingen, fiscale aftrekbaarheid, VAA … Niet verrassend voor een merk dat steeds meer succes kent op de fleetmarkt.
Na de Salonperiode zal dit online platform blijven bestaan als virtuele showroom en “online hub” voor verschillende virtuele activiteiten.
PLATFORMS USED
- kia-salon.be
- Facebook en Instagram
- TV
- Bannering
- Online video’s
CREDITS
- Agency: Wunderman Thompson Brussels
- Client: Kia Belux
- Client contact: Joris Peeters, Lina Soccio, Sander Van de Wiele
- Strategy: Lise-Marie D'Hooghe, Ana Gassie
Creative: Sam De Volder, Sébastien Ruyssen, Frederik Maes - Design Director: Matthias Berghmans
- UX/UI: Jeroen Michiels, Thijs ter Haar, Valérie Henrard
- Development: Julien Legrand, Bram Verdyck
- Performance: Koen Speelmeijer
- Accounts: Conny Faymonville, Laurence Binot, Manon Wambreuse
- Project Manager: Nanou Frederix
- RTV: Ingeborg Van Hoof, Amélie Van Campen