Wunderman Thompson & AfterPay make your wishlists come true.
Dagelijks komen we dingen tegen waarvan we dromen. We verzamelen de mooiste ideeën op Pinterest boards. Houden wishlists bij in onze favoriete webshops. En vullen volop winkelmandjes. Maar toch worden 88% van deze winkelmandjes achtergelaten en blijven de meeste dromen geparkeerd op Pinterest.
Daar wil AfterPay verandering in brengen. Met deze handige betaalmethode koop je in je favoriete webshops en betaal je pas 14 dagen later. Zo kan je gerust die roze faux fur bomberjack uitproberen en betaal je enkel als je ‘m houdt. Blijkt dat alpacawollen wc-matje toch niet zo’n goed idee, dan stuur je ’t gewoon terug. Weg twijfels!
Wunderman Thompson maakte een campagne voor AfterPay die toont hoe onhandig het kan zijn als je dromen op je verlanglijstjes blijven staan. De campagne start met een awareness fase voor AfterPay als betaalmethode. In een tweede fase worden consumenten naar hun favoriete webshops geleid waar je met AfterPay kan betalen (zoals o.a. ASOS, Decathlon, Kleertjes.com, Mister Spex & Tom Tailor). De campagne loopt in Nederland en Duitsland op YouTube, Instagram, Facebook, Pinterest en TV. Daarnaast werd het concept ook uitgerold in bannering en op de campagnewebsite.
https://makeithappen.afterpay.nl/
Credits
Agency: Wunderman Thompson
Client: AfterPay
Client contact: Nikki Constantine, Cherylle van Kuijk
Creative Director: Merel Van den Broeck, Manuel Ostyn
Creatives: Katrin Van Eycken, Yannick De Haes
Account team: Elisabeth Vanroye, Anton Roef
Strategy: Jef Pelkmans, Jan Bouts
Design Director: Bob Goor
Designers: Jeffrey Uten, Aldjia Bessalah
Motion designers: Anne Catherine Dandlau, Karel Van Gucht
Agency producer: Ingeborg Van Hoof, Amélie Van Campen
Development: Matthias Hardeel, Bram Verdyck, Sam Serrien
DTP: Anja Van den Broeck
Media planning & buying: AdSomeNoise – Pieter Jadoul, Janiek Weijen
Digital Asset production: AdSomeNoise - Delfien Raymakers
Production: Czar
Director: Floris Kingma
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
DOP: Rik Zang
Art Director: Silke Derycke
Editor: Olivier Lambrechts
Grading: Joost Vankerckhove
Online: Stijn Van Assche
Post Production: Czar
Post Producer: Jef Neefs, Bieke De Keersmaecker
Music & Soundeffects: Sonhouse
Photographer: Merel ’t Hart
Producer photography: Ingrid Deuss
Retouching: The Living Room