VML vervolgt muzikale campagne voor Europese Unie in Colombia
Antwerpen/Bogota – 14 november 2025

Na eerdere succesvolle edities in Bangladesh, Vietnam en Chili trok VML met haar campagne ‘I’ve got the power’ voor de Europese Unie naar Colombia. Ook in Colombia werkte het bureau samen met een sterk opkomend muzikaal talent; Mabiland. Zij is een zeer invloedrijke en innovatieve stem binnen de Afro‑Colombiaanse neo‑soul/R&B‑scene. Mabiland is onder meer bekend door haar samenwerkingen met artiesten als Juanes en haar optredens op festivals als Glastonbury.
Voor deze campagne herwerkte ook Mabiland de iconische Snap!-klassieker tot een krachtige, hedendaagse track over de rol van hernieuwbare energie in de toekomst van Colombia – en vooral in het leven van haar mensen. De videoclip, opnieuw geregisseerd door Dozen, toont naast Mabiland ook enkele Colombianen die dagelijks profiteren van duurzame energieoplossingen.
energyoftomorrow.co

EU Global Gateway - Testimonial Omar.mp4
MP4 23 MB
EU Global Gateway - Testimonial Ricardo.mp4
MP4 24 MB
CREDITS
Client: European Commission, DG International Partnerships (INTPA)
Client contact: Richard Hands, Yana Pargova, Chiara Puletti,
Lead Agency: VML Belgium
Partner agencies: Ogilvy Social Lab (paid social & influence), Mindshare (paid solutions), Verian (measurement and evaluation)
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Creatives: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
Strategist: Dieter Riemaeker
WPP Executive Director EU: Laure Van Hauwaert
Client Lead: Emilie Demoor
Account Director: Stéphanie Romano
Account Manager: Anouk Nulens, Lotte Munnik
Account Executive: Joke Van Bourgognie
Agency Producer: Ingeborg Van Hoof
Agency Post Producer: Evelyn Twadrous
Director: Dozen (Benoît Do Quang & Pablo Crutzen)
Production Company: Lovo Films
Executive Producer: Bert Brulez
Producer: François Chandelle
DOP: Willem Jones
Post Producer: Hervé Closset
Audio mix: Sonhouse
Artist: Mabiland
Song Author: Mabiland