VML trapt nieuwe campagne voor Škoda op gang
Antwerpen, 3 juli 2025

Wie deze zomer naar het wielrennen kijkt, ziet al snel een volgwagen van Škoda voorbijkomen. Volop bezig om het startschot te geven, een fiets te wisselen of het iconische krijtbord te tonen.
Alleen... het is geen koers. Het is een tv-billboard van VML voor Škoda’s We Love Cycling campagne. Dat wordt pas duidelijk wanneer de camera uitzoomt en een gezin op de fiets verschijnt. Samen met de Enyaq, Elroq en Kodiaq als volgwagens beleeft dat gezin typische wielermomenten met Škoda als gangmaker.
En in het wiel van die tv-billboards? Daar volgt telkens de uitzending van populaire wielerwedstrijden en -programma’s, zoals de Tour de France of Vive le Vélo.
Naast deze korte spotjes creëerde VML ook video’s voor online en het dealernetwerk, met bijhorende key visual. Allemaal om te tonen dat Škoda supporter is van de grootste fietsfamilie – of het nu om profs, liefhebbers of gezinnen gaat.
Škoda_Cycling_BENL.pdf
PDF 134 KB
CREDITS
Client: D’Ieteren / Škoda
Client contact: Cathy Claes, Siebe Derdelinckx
Agency: VML
Executive Creative Directors: Kasper Janssens & Arjen Tarras
Creative team: Mathijs Bettens, Tijs Dejonckheere
Account Directors: Tine Van Hasselt, Lisa Van Cappellen
Account managers: Anouk Nulens, Mieke De Ridder
Strategy: Jef Pelkmans
DTP: Jan-Bart Debruyne
Agency Producers: Tim Keeren, Caroline Van Ranst
Sound design: Menno Van Riet
Editor: Andreas De Ridder
Production: Unknown Collective
Director: Louis Vielle