VML stopt met werken voor NN
Antwerpen, 23 mei 2024
Zelfstandigen denken vaak dat ze alles zelf moeten doen. Zélfs als het aankomt op het regelen van hun verzekeringen en beleggingen. Vanuit die insteek ontwikkelde VML een nieuwe merkcampagne voor NN. Die toont verschillende zelfstandigen die in het midden van hun werkdag plots stoppen met werken omdat ze met vragen zitten over hun financiële toekomst. Allemaal vragen waarvoor ze beter eens gaan aankloppen bij NN.
Je bent volop bezig met een persbericht te schrijven en plots begin je te denken… Spaar ik als freelancer wel genoeg voor m’n pensioen? Ben ik wel verzekerd als ik morgen in een burn-out beland? Is mijn familie financieel beschermd als er iets met mij gebeurt? Het zijn maar een paar vragen waar je als zelfstandige mee kan zitten. En zo geraak je wel eens afgeleid van je werk.
Om zelfstandigen duidelijk te maken dat ze niet alleen moeten blijven zitten met hun vragen, creëerde VML een opvallende nieuwe merkcampagne. Hierin stellen zelfstandigen zich al zingend een heleboel vragen. In een tv-spot doen ze dit op de meest ongepaste momenten met een soms bloederige afloop. Gelukkig is NN de levensverzekeraar en belegger die zich volledig richt naar zelfstandigen en hen dus perfect de juiste antwoorden kan geven.
De zingende zelfstandigen vormen met hun vragen een oorwurm dat werd gemaakt in samenwerking met Chez Freddy. Het resultaat is een zeer herkenbare song die ook in andere media voor de nodige merkattributie zal zorgen. Naast de tv-spot is het lied ook te horen op radio en wordt de campagne online ondersteund. Allemaal roepen ze zelfstandigen op om niet met hun vragen te blijven zitten, maar eens langs te gaan bij een makelaar.
Arjen Tarras, Creatief Directeur bij VML: "Mijn excuses alvast voor deze oorwurm. Ik zit er zelf al een maand mee in mijn hoofd.”
NN Radio NL 30s.wav
WAV - 8.3 Mb
NN Radio NL 10s.wav
WAV - 2.8 Mb
CREDITS
Client: NN Belgium
Client contact: Karlien Van Herck, Annelore Van Herreweghe, Bart Veltjen
Agency: VML Belgium
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Creative team: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
Account team: Mieke Moortgat, Annelien Theys, Luca Vinck
Strategic Director: Dimitri De Lauw
Strategic Planner: Alexander Kolenberg
Designers: Sofie Luyckx, Jorg Meyer
Copywriters: Jelle Raats, Jérôme Van Den Broeck, Joeri Quinet
Agency Producer: Thomas Anthoni, Ingeborg Van Hoof
Development: Lieven Eulaers
Sound Engineer: Menno Van Riet, Fritz & Eli Sundermann
Motion Design: Andreas De Ridder
Production Company: KxRxT
Producers: Thomas Hofman, Audrey Dierckx
Director: Teddy Cherim
Photography: Bram Coppens
Postproduction Company: Frames
Music: Chez Freddy