VML laadt Q8 op voor de toekomst
Antwerpen, 24 oktober 2024
De wereld van mobiliteit, tanken, laden en on-the-go shoppen zit in een ongekende versnelling. Veranderend gedrag en noden vragen een sterk merk doorheen alle delen van de communicatie en de klantenervaring. En daar vonden Q8 en VML tijdens het pitchproces elkaar helemaal. Vanaf 1 oktober 2024 is VML het lead agency voor Q8 in de Belux.
Een nieuwe krachtige samenwerking die Q8 in de nieuwe mobiliteitsrealiteit tot voorkeursmerk moet stuwen. De expertise van VML in Brand, Customer Experience (CX) en Commerce wordt voor Q8 samengebracht in een geïntegreerde aanpak die de synergie tussen de drie domeinen optimaal benut.
“VML had meteen begrepen waar onze noden lagen, met vernieuwend inzicht en bruikbare, activeerbare ideeën voor onze customer journey van vandaag en morgen. Ze wisten zich op alle vlakken van de concurrentie in de pitch te onderscheiden. We gaan meteen samen op weg.” - Mark Buissink, Marketing Manager Q8 Benelux.
"We zijn enorm enthousiast om samen te werken met Q8 aan deze belangrijke transformatie”, aldus Sophie Steyaert, Managing Director bij VML. En de sfeer? Die zat ook meteen goed.
Over Q8
Q8 is één van de grootste spelers op de Belgische markt op vlak van brandstoffen en energie met een focus op duurzamere mobiliteit. Q8 heeft ruim 465 tankstations en een netwerk van meer dan 120 lokale 'Shop&Go'-convenience stores in België, samen met Delhaize en Panos. Met HVO100, CNG, LNG en Q8 electric zet Q8 zich ook sterk in voor meer duurzame mobiliteit. Sinds Q8 vier jaar geleden Q8 electric lanceerde, gaat het snel met de uitbouw van zijn laadnetwerk. De Q8-laadpas en -app geven toegang tot meer dan 500.000 laadpunten in Europa en nagenoeg alle laadpunten in de Benelux. De komende 5 jaar plaatst Q8 meer dan 500 Q8 electric snelladers in Benelux. Zo bouwt Q8 hard verder aan zijn transformatie naar een duurzame mobiliteitsspeler.