Lunch Garden en VML winnen food war op het EK
Antwerpen, 15 juli 2024
‘Fondue better than Goulash’, ‘Schnitzel better than Baguette’ of ‘Pasta better than Paella’, de food wars waren een niet te missen fenomeen op het EK. Voetbalfans die met ludieke bordjes elkaar culinair probeerden af te troeven naast het veld. VML zag hierin een perfecte kans om te scoren voor Lunch Garden, aangezien fans van Belgische klassiekers daar altijd terechtkunnen voor een heerlijk bordje stoofvlees.
Voor de wedstrijd tegen Frankrijk liet het bureau een honderdtal bordjes bedrukken met het opschrift ‘Stoofvlees better than Coq au Vin’. Dit keer niet handgeschreven, maar in de duidelijke, herkenbare stijl van Lunch Garden. Op de dag van de match trok een promoteam naar de fanzone in Düsseldorf om de bordjes uit te delen. Supporters die er tijdens de match in slaagden om duidelijk herkenbaar in beeld te komen met hun bordje, mochten zich verheugen op een smakelijke beloning.
Al voor de wedstrijd leek stoofvlees plots een sharing dish, aangezien fans en de pers beelden van de bordjes massaal deelden op social media en nieuwssites. Maar het echte hoogtepunt van deze wedstrijd kwam tijdens de rust toen Sporza live naar de tribune overschakelde voor een interview met onze nationale hockeyhelden. Achter hen zat Antoine die z’n bordje meer dan anderhalve minuut trots in beeld hield voor bijna 2 miljoen Belgische kijkers.
Voor deze heerlijke promotie kreeg de man uit Aartselaar een al even heerlijke beloning, want Antoine mag een jaar lang gratis stoofvlees, of andere Belgische klassiekers, gaan eten bij Lunch Garden. Na de wedstrijd werd Antoine gezocht en gevonden via een oproep op social media waarbij de actie ook nog eens duidelijk werd opgeëist door Lunch Garden. Ondanks de nederlaag op het veld, was België toch duidelijk de winnaar naast het veld.
Lunch Garden - Foodball Banners.mp4
MP4 - 31 Mb
CREDITS
Client: Lunch Garden
Client contact: Ifke Nauwelaerts, Louis Bracke
Agency: VML Belgium
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Creation: Tomas Van Loon, Patrick Vermeylen
Client Manager: Stephanie Romano
Client Executive: Luca Vinck
Strategic Director: Tom Vingerhoets
Strategic Planner: Gaëlle Maes
Design: Emilie Sodini
DTP: Jan-Bart Debruyne
Agency Producer: Tim Keeren
Motion Design: Mikael Naudet, Karel Van Gucht