VML en de OVAM keken niet naar ’t BK wielrennen
Antwerpen, 9 juli 2024
Nadat ze in december een pitch invader het veld van Club Brugge opstuurden, stuntten VML en de OVAM opnieuw. Dit keer met een tribune langs het parcours van het BK wielrennen in Zottegem … die wegkeek van het parcours. De tribune zorgde voor heel wat animo op sociale media, maar had een gegronde reden om omgekeerd te staan. Want niet alleen de koers verdient je aandacht – de bodem in Vlaanderen ook.
Tweede ronde voor de bodemkwaliteit-campagne
Met de stunt lanceert VML de volgende wave in de OVAM-campagne rond bodemkwaliteit. Die roept op om niet alleen oog te hebben voor sport, maar ook voor de bodem in Vlaanderen. Om te zien hoe het daarmee gesteld is, kan iedereen terecht op bodemkwaliteit.be.
De bodem-boodschap was tijdens de uitzending duidelijk te zien op de beelden vanuit de heli. Waarna commentatoren Karl Vannieuwkerke en co meteen inpikten op de opvallende stunt. Naast Lotte Kopecky en Arnaud De Lie die Belgisch kampioen werden, schitterde de omgekeerde tribune dus ook voor kijkend Vlaanderen.
En de vedetten uit de vorige campagne? Die blijven op post: de commentaarstemmen van Wesley Sonck en José De Cauwer zijn dus nog altijd te horen in de radiospots. Daarnaast wordt de campagne nog versterkt door online video’s en een aftermovie om de tribune-stunt te claimen.
CREDITS
- Client: OVAM
- Contact: Jan Verheyen, Eline Aerts, Joke Deconinck, Nathalie Van Trier
- Agency: VML
- Chief Creative Officer: Klaartje Galle
- Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
- Creative Team: Olaf Meuleman, Thomas Thysens
- Copywriter: Jelle Raats
- Account Director: Barbara Van Duffel
- Strategic Director: Tom Vingerhoets
- Strategic Planner: Gaelle Maes
- Design: Christophe De Pelsemaker
- Producers: Thomas Anthoni, Tom Bungeneers
- DOP & Editor: Gunter Blokken
- Event Manager: Bruno Schaubroeck
- PR Partner: FINN