UAntwerpen en Wunderman Thompson bekijken de dingen anders
Antwerpen - 10 maart 2022
Bepaal mee de toekomst. Dat is al jaren de merkbelofte van de Universiteit Antwerpen. Maar hoe doe je dat precies, zo’n impact hebben op de toekomst? Met expertise en verbinding, natuurlijk. Maar vooral ook met de juiste attitude. Want om innovatief te zijn, moet je anders denken én doen.
Daarom zet de universiteit nu haar meest creatieve onderzoeken en initiatieven in de verf. Denk maar aan bacteriën die je smartphone doen werken of een pop die de luchtkwaliteit meet. En wat dacht je van een ondergronds complex … om de ruimte te verkennen?
Wunderman Thompson goot die onderzoeksthema’s in een geïntegreerde campagne, met de campagnelijn ‘De universiteit zo al bekeken?’. Via targeted tv, online, print en OOH worden studiekiezers getriggerd om de onderzoeken zelf te ontdekken op een campagneplatform. Daar vinden ze artikels op maat, die vervolgens linken naar relevante studierichtingen en de infodagen van UAntwerpen.
De campagne komt ook outdoor tot leven. Een interactieve, meterslange kabelbacterie toont hoe bacteriën elektriciteit geleiden en zo je smartphone doen werken. En op sociale media pakt de universiteit uit met een influencercampagne. Zowel eigen studenten als bekende influencers tonen wat UAntwerpen haar eigenheid geeft: van originele onderzoeksthema’s en creatieve lessen tot het leven op en rond de campussen.
CREDITS:
- Client: Universiteit Antwerpen
- Agency: Wunderman Thompson
- Client contacts: Elisabeth Vanhoutte, Sofie Francque, Eline Van Meervenne, Terrence Selie
- Creative Director: Kristof Snels
- Creation: Mathijs Bettens, Martijn Beckers, Ramin Afshar, Danny Vissers
- Design: Jeffrey Uten
- Design director: Bob Goor
- Motion design: Mikael Naudet, Anne-Catherine Dandlau
- DTP: Theo Hagtingius, Anja Van den Broeck
- Copy: Martijn Beckers, Jelle Raats
- Strategy: Evert Van den Broeck
- Performance strategy: Caroline Bogaerts, Liana Gulcher
- UX/UI strategy: Laura Bekaert, Krisje Verbert
- Account team: Valérie Rosiers, Evelien De Lint, Raphael Naudts
- Agency Producer: Ingeborg Van Hoof
- Production company video: Who Killed Joe
- DOP & director: Pieter Neirynck
- Sound: Menno Van Riet
- Production company activation: We Make You Happy
- Media agency: Wavemaker