These Days Y&R recycleert voor Recupel
Recupel en These Days Y&R willen mensen stimuleren om kleine kapotte elektrische en elektronische toestellen naar de Kringwinkel, winkel of het containerpark te brengen. Zoals het hoort, dus. Alleen is het vaak gemakkelijker om ze bij het huisvuil te zetten. En bovendien, wat is het nut?
Net dàt nut brengen Recupel en These Days Y&R nu onder de aandacht. In elk kapot toestel zit immers een gloednieuw ander apparaat. Grondstoffen als koper, plastic, ijzerhoudende metalen, inox en glas kunnen namelijk oneindig gerecycleerd worden. In theorie is het dus mogelijk dat je oude gelaatsbruiner je nieuwe grillplaat wordt, en je kruimeldief van gisteren je scheerapparaat van morgen.
De campagne is opgebouwd uit printadvertenties en radiospots. Ze wordt gelanceerd op 13/12/2014.
Agency These Days Y&R:
- Account Management: Annelies Deneckere & Jentina Van Eynde
- Strategy: Jef Raeman
- Creative Direction: Mateusz Mroszczak en Sam Devolder
- Creative Team: Annelies Rongé (AD)/Raf De Smet (copywriter)
- Copywriting FR: Jérôme Van den Broeck
- Production images: Britt Guns (Initials LA)
Client Recupel:
- Communication Manager: Katrien Verfaillie
- Communication Project coordinator: Sam Belmans