These Days Y&R lanceert 'Fietsband blues' voor VAB
Er zit muziek in de nieuwe radiospot van VAB. Een aanstekelijke song maakt duidelijk dat de bekende pechverhelper niet alleen auto's, maar ook fietsen weer op weg zet. Overal in België en Nederland.
Als nieuwe bureau koos These Days Y&R hierbij voor een bijzondere aanpak. We horen geen panikerende fietsers, maar er kruipt zowaar een futloze fietsband achter de microfoon. Na de interventie van VAB-wegenwerkers klinkt hij uiteraard weer helemaal opgepept.
De campagne richt zich vooral tot e-bikers maar ook tot andere types fietsers zoals vrijetijdsrijders en wielertoeristen. Ze is bij de start van het fietsseizoen te horen op Radio 1, Radio 2 en Nostalgie.
De spot leidt net als de gerichte online campagne (advertising + keywords) naar
vabfietsbijstand.be. Deze herwerkte landingspagina zet de fietsers verder op weg.
Website:
Credits:
Client: VAB
Contact: Leen Devillé, Diane Aerts
Agency: These Days Y&R
Account: Jentina Van Eynde
Performance Marketing: Raphael Nolens, Bart Delvaux
Chief Creative Officer: Werner Van Reck
Creative Director: Sam De Volder
Strategic Planner: Katleen De Vlieger
Creation: Joeri Quinet, Bram Van Looveren
Radio Production: Het Geluidshuis
Design: Kelly Catteeuw
Development: Jérôme Dieu