These Days Y&R lanceert brandvoting.be: “zeg ons welke merken je verkiest, en wij zeggen voor wie jij op 25 mei kiest”
BrandAsset Valuator™ (BAV) onderzoek bij 3500 Belgen over meer dan 800 merken, koppelt merkvoorkeuren aan politieke voorkeuren.
Deze alternatieve tool mag dan wel een knipoog naar de klassieke stemtest zijn, er zit een immens onderzoek en een uniek merkanalysemodel achter.
Brandvoting.be maakt gebruik van de BrandAsset™ Valuator, ’s werelds grootste onderzoek naar merkperceptie, om tot zijn resultaten te komen. BrandAsset™ Valuator (BAV) een is unieke tool van de internationale Y&R groep. Hiermee volgen ze al sinds 1994 consistent het Belgische merklandschap op (en dat van meer dan 50 andere landen)
Ook politieke partijen worden als merk in de studie meegenomen, waardoor aan de hand van de BAV kan worden vastgesteld welke partij het meest overeenkomt met de consument op basis van hun keuze uit een 30-tal categorieën.
Welk merk koffie verkiezen ze, welke automerk krijgt hun voorkeur of welk pintje drinken ze het liefst? Al deze merkkeuzes geven hun stemgedrag prijs.
Zo zullen mensen die bijvoorbeeld een voorkeur hebben voor Neuhaus, Nespresso, Häagen Dazs, Shell en Mercedes, eerder stemmen voor OpenVLD.Terwijl de keuze voor Marcolini, Nescafé, Carte d’Or, Esso en Volvo dan weer eerder leunt naar sp.a.
Ben je zelf benieuwd welke partij best bij jouw merkvoorkeur past, surf dan snel naar www.brandvoting.be
In de eerste 24 uur deden al meer dan 100.000 Belgen de test.