These Days Y&R en SCOOORE! zorgen voor ambiance
These Days Y&R maakte een nieuwe imagocampagne voor SCOOORE!, de sportpronostiek van de Nationale Loterij. Hierin maken de ‘vrienden van SCOOORE!’ hun opwachting. Zij komen op de meest onverwachte momenten samen om hun pronostiek met elkaar te overleggen. En dan is het ambiance verzekerd, meteen de nieuwe baseline van het merk.
“Sportpronostiek is al jaren aan een opmars bezig. Hierdoor wordt de competitie naast het veld nog spannender. Maar waar de meeste merken zich in hun communicatie richten op noteringen, tips en opbrengsten, blijft het speelveld van vriendschap onaangeroerd. Hier zagen wij een prachtige opportuniteit,” aldus Laurence Anckaert, Brand Adviser Sportbetting bij de Nationale Loterij. “Een pronostiek doen, is veel meer dan voorspellen wie er zal winnen en er geld mee winnen. Het is ook met je vrienden sport beleven, nog voor de wedstrijd is begonnen. Dat maakt een pronostiek leuk,” vervolgt Laurence.
Voor de creatieve vertaling van dit inzicht introduceerde het bureau de ‘vrienden van SCOOORE!’. De sterspelers van deze nieuwe campagne doen niets liever dan over sport en voetbal praten en komen daarom op de meest onverwachte momenten samen om over hun pronostiek te praten. Ook op momenten dat het niet zo evident is, zoals tijdens een middagje shoppen met de vriendin of op romantisch weekend in een chalet in de bergen. Gelukkig stellen de vrienden zich “onzichtbaar” genoeg op, zodat ze het ongestoord over hun pronostiek kunnen hebben.
Om de twee spotjes mooi in beeld te brengen, deed het bureau beroep op de Nederlandse regisseur, Jelmar Hufen (Ristretto). “Zijn intentienota en zijn enthousiasme spraken ons meteen aan”, vertelt Pieter de Lange, artdirector bij These Days Y&R. “We wilden de verrassing niet alleen bij het hoofdpersonage uitspelen, maar ook bij de kijker. Het plezier en de ambiance die de vrienden in de spots beleven, moet ook bij de kijker voelbaar zijn. Iets waar Jelmar absoluut in geslaagd is.”
“Met deze campagne begint voor SCOOORE! een nieuw seizoen. Deze twee spots zijn de eerste wedstrijden, maar met deze nieuwe tactiek en speelwijze, kunnen we nog wel even verder. Er liggen nog volop mogelijkheden om deze creatieve piste verder te exploreren,” besluit Sam De Volder, CD van These Days Y&R.
Credits:
Client: Nationale Loterij
Contact: Laurence Anckaert, Joke Vermoere
Agency: These Days Y&R
Account: Ophélie Van Hagendoren
CD: Sam De Volder, Mateusz Mroszcak
Strategic Planner: Lander Janssens
Creation: Pieter De Lange, Tomas Van Loon
Production Company: Ristretto Films
Director: Jelmar Hufen
DOP: Rutger Storm
Producer: Lies Bronselaer, Kris Debusscher
Agency Producer: Dan Vanderbist
Post Production Company: Ace
Sound: Sonicville