These days stuurt aanmaningsbrief voor Play van Telenet
Met 'Vollen bak vooruit' gaat Telenet de nostalgische toer op. De campagne duikt in de jaren 80. Om met een dikke knipoog te laten zien hoe ons leven dankzij de technologie veranderd is.
Zo creëerde These Days een opvallende mailing voor het Play-pakket. De gouwe-ouwe aanmaningsbrief van een fictieve videotheek herinnert de lezers heel even aan hoe ze vroeger massaal VHS-cassettes gingen huren en vooral te laat terugbrachten. De achterzijde brengt hen meteen 'back to the future' met een mooie aanbieding voor Play.
Afgaande op kranten en social media, kan een DM vandaag nog net als vroeger voor heel wat beroering zorgen. Een aantal mensen schrok zich een hoedje. Anderen stapten zowaar naar de lokale videotheek. Maar de grote meerderheid was vooral aangenaam verrast, zoals blijkt uit de responscijfers.
Credits:
Client: Telenet
Contact: Nadia Baumans, Karen Van Belleghem
Agency: These Days
Account: Mieke Moortgat, Sophie Steyaert
Creative Director: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Joeri Quinet, Bram Van Looveren
Design: Kelly Catteeuw
Copy: Annelies Paredaens