These Days meets LUCA School of Arts
Op zoek naar jong talent in een 24 uren Creathon
Het communicatieagentschap These Days organiseert op donderdag 22 oktober een eerste Creathon. Vanaf 10 uur ’s ochtends doet het derde jaar van de Studio Reclame van LUCA School of Arts, Gent 24 uur lang haar intrede in de Antwerpse kantoren van het reclamebureau.
In de Creathon worden de studenten 's morgens in verschillende teams opgedeeld en krijgen ze elk een briefing. Daarna krijgen ze 24 uur de tijd om ideeën voor campagnes te bedenken en uit te werken. De Creathon eindigt de volgende dag om 10 uur met een presentatie van de campagnes.
Samuel De Volder, Executive Creative Director These Days legt uit: “ We vinden het heel belangrijk dat studenten ‘mee zijn’ in een communicatielandschap dat altijd maar sneller evolueert. Daarom willen we de connectie maken met scholen. We willen onze verantwoordelijkheid nemen om vanuit de praktijk op echte briefings voor echte klanten samen te werken met de studenten en ze zo te laten proeven van wat er in de praktijk van hun verwacht wordt. In functie van de kwaliteit van het werk kunnen we die ideeën ook werkelijk presenteren aan klanten en die feedback terugspelen aan de studenten. En wie weet ziet een idee ook werkelijk het licht, wat een grote meerwaarde is voor de portfolio van de studenten. Het wordt een rollercoaster: werken tegen de klok, zoeken, vloeken, zweten, kwispelen...uiteraard alles met de obligate pizza’s en energiedrankjes. En met de hulp van de These Days-experts op het vlak van creatie, branding, social, content, technologie."
Vera Van Doninck, Talent Director, These Days is enthousiast: “Als communicatiebureau zijn we altijd op zoek naar jong talent. Naast ons doorgedreven stagebeleid is deze Creathon een goede oefening op werken onder tijdsdruk, snel denken en toch doordachte beslissingen maken, samenwerken, presentatietechnieken en vooral ook: plezier maken. Een uitgelezen kans dus om uit te blinken.”
Anneke Rombaut, docente LUCA School of Arts : "Het steeds wisselende en evoluerende reclamelandschap en zijn reclamedoelstellingen heeft nood aan studenten die fris, vernieuwend en snel kunnen inspelen op deze veranderingen. Het is interessant voor studenten om zich te toetsen aan de werkelijkheid. Daarom is praktijkervaring heel belangrijk, en nog leuk ook onder de vorm van een 24uren rush."
These Days organiseerde eerder succesvolle Hackatons met de studenten Multimedia en Communicatietechnologie van de Karel de Grote-Hogeschool en met de studenten van de Belgian Advertising School. Via die sessies zijn al verschillende talenten aangeworven bij het Antwerpse reclamebureau.