These Days en Telenet vliegen elkaar in de armen
These Days bedacht voor Telenet een activatie om de slogan “’t Zijn geweldige tijden om samen te beleven” nog meer kracht bij te zetten. Tijdens de eindejaarsperiode installeerde het bureau op 10 locaties Het Knuffelkraam.
Daar konden mensen een gratis warme chocomelk krijgen. Maar om die chocomelk warm te krijgen, moest je elkaar stevig knuffelen. Er werd een op maat gemaakt knuffeldetectiesysteem ontwikkeld op basis van blob detection-technologie. Deze algoritmes identificeren menselijke bewegingen, zoals knuffels. Zodra het systeem een knuffel waarnam, werden twee microgolfovens geactiveerd, die de chocomelk opwarmden. Tijdens de 30 seconden durende knuffel werd ook een foto genomen die je meteen in de Telenetshop kon afhalen.
De hele actie werd in een social video gegoten die meteen fungeerde als warme kerstgroet van Telenet op Facebook en Instagram.
Credits
Client: Telenet
Contacts: Olivier Severs, Monia Ben Tahar, Sarah De Haes, Erik Van Der Kolk
Agency: These Days
Accounts: Sarah Souffriau, Ine Mannaerts
CD: Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creation: Wout Geysen, Tijs Dejonckheere
Design: Inge Vanhees
Animation design: Mika Naudet
Producer: Ingeborg Vanhoof
Regisseur: Tijs Dejonckheere
Video crew: Toon Perseyn, Neal Willaert, Diana Musca
Montage: Thijs Hasselman
Partners: Butik, e-demonstrations, Mojuice