These Days en MediaMarkt bieden illegale downloaders een legale uitweg.
MediaMarkt heeft steeds de allerbeste deals op films en series. Naar aanleiding van de release van Game of Thrones seizoen 7, wil de winkelketen dit extra in de verf zetten met een onverwachte actie. Game of Thrones is namelijk de meest illegaal gedownloade serie aller tijden. Het laatste seizoen brak dan ook dit jaar weer alle downloadrecords. Met dit in het achterhoofd bedacht These Days een unieke campagne.
Samen met MediaMarkt uploadden ze aangepaste ondertitels op het internet. Want telkens wanneer je een film of serie van het net plukt via torrents, heb je ook een bijhorend bestandje nodig met de juiste ondertitels. Wanneer internetpiraten dan de aangepaste bestanden downloaden, worden ze tijdens het kijken plots op een wel héél directe manier getarget. Uit het niets beginnen de ondertitels hen persoonlijk aan te spreken op hun illegaal downloadgedrag en biedt MediaMarkt een legale oplossing: de beste series aan crimineel lage prijzen. En om de druk wat op te voeren, worden er zelfs spoilers op de kijker losgelaten.
De ondertitels, die ondertussen al meer dan 8000 keer werden gedownload, worden niet alleen ingezet voor de Game of Thrones saga, maar ook voor andere series uit het gamma van MediaMarkt. Zo verrasten we ook illegale downloaders van populaire series zoals The Walking Dead, Vikings, Suits, Arrow, The Flash en The Big Bang Theory.
Om deze sluwe actie en de bijhorende promoties bekend te maken bij het grote publiek, wordt ook een filmpje op sociale media verspreid. Hierin zien we een illegale downloader anoniem aan het woord over zijn verslaving. Gelukkig is hij er door de interventie van MediaMarkt uiteindelijk weer bovenop geraakt.
Het social filmpje en een fragment met de ondertitels kan je hieronder bekijken. En geen zorgen, want dit is volledig legaal.
Credits:
- Client: MediaMarkt
- Client Contact: Yannick De Bièvre
- Agency: These Days
- Creative Direction: Manuel Ostyn, Pieter Staes, Werner van Reck
- Creation: Arjen Tarras, Kasper Janssens
- Account Director: Tom Thijs
- Account Manager: Ena Stevens
- Producer: Ingeborg Van Hoof
- Editor: Andreas De Ridder, Tim Ruts
- DOP: Pieter Neirynck
- Sound Design: Menno van Riet
- Digital Expert: Giele Cools, Stephanie Groven