These Days en de Nationale Loterij: Woohoo!
Voor de lancering van een volledig nieuw aanbod online games, klopte de Nationale Loterij aan bij These Days. Wat volgde was een maandenlange samenwerking om het merk vanaf nul op te bouwen.
Rond de games, die fun en luchtig zijn, werd een merk gecreëerd dat het dagelijks leven iets leuker en speelser wil maken. We hebben namelijk veel verplichtingen in het leven, maar we mogen nooit vergeten plezier maken. Want af en toe onnozel doen is ook belangrijk. De naam van het nieuwe merk is dan ook letterlijk de vreugdekreet die je soms al spelend uitroept, en al zeker als je wint: Woohoo!
Ook het logo blijft trouw aan deze visie. Want geen betere manier om het Woohoo! logo snel bekend te maken dan de mensen rechtstreeks met het interactieve logo te doen spelen. Elke keer als je de website bezoekt kan je de symbolen in de O’s van het logo doen draaien. Heb je 4 keer hetzelfde symbool? Dan win je een speelbonus.
Daarbovenop bedachten de creatieven bij These Days twee films waarvan de eerste “Hell’s Tricycle’s” nu al online te bekijken is. Daarin zien we 3 volwassenen ongeremd plezier maken, net zoals vroeger maar dan grootser aangepakt. Letterlijk, door met supersized driewielers door een woonwijk te cruisen.
Als deel van een activatiecampagne, zal je de driewielers uit de spot de komende weken ook regelmatig zien opduiken in het straatbeeld.
En alsof dat niet genoeg is, volgt er in februari dus ook nog een tweede, naar het schijnt beestige, film.
Credits
Client: Nationale Loterij
Client Contact: Joke Vermoere, Pieter De Maerschalk, Frédéric François
Account Manager: Mieke Vandenbossche
Project Manager: Ine Peers, Okky Claase
Strategy Director: Toon Diependaele
Strategy: Michiel Noens
Creative direction: Manuel Ostyn en Pieter Staes
Creative AD: Patrick Vermeylen
Creative Copy: Jan Denys
Design Director: Sébastien Greffe
Design: Koen Geerinckx, Jeroen Dom, Claudio Pascerello
Motion design: Bert Beckers, Karel Van Gucht
3D animation: Xiola
UX: Aslican Ayden, Kathy Haemers
Development: Bram Verdijck, Lieven Eulaers, Joran Schaefer, Jonas Van der Sande, Veerle Struyf, Stijn Janssens
CTO: Sam Serrien
Long copy: Tom De Block
Social Media Manager: Dieneke Van Gerrewey
Planning: Carla Wauben, Davy Baccarne en Joke Tersago
Agency Producer: Bruno Dejonghe
Directors: D.A.D.D.Y.
Production: Static Films Antwerp & Cape Town
EP: Patrick Schepers
Line Producer: Durand Le Sueur
DOP: Peter Tischhauser
1st AD: Matthew Muskett
Art Department: Lisa Hart & Gravitron
Editor: Tony Kearns
Colourist: Josh Borrill (The Post Office)
Compositor: Justin (Sanchez Labs)
Sound Design & Mix: Gregory Caron