Summer bummer? VML fikst het met Telenet
Antwerpen – 1 oktober 2025

Telenet, da’s zorgeloos genieten. Want met de Check & Smile doe je zelf in een paar klikken een volledige check-up van je wifi, abonnement, veiligheid en voordelen. Kan er ergens iets beter? Dan regel je dat meteen via de MyTelenet-app. Zo zorgt Telenet ervoor dat alles vlot loopt, en jij meer tijd overhoudt voor de leuke dingen. Die lijn trok VML vlotjes door in de strategie voor en creatie van de Smilecheckers-activatie.
Strategie? Check. Concept en content? Dubbelcheck!
De campagne vertrok vanuit de belofte van de Check & Smile: alles vlot laten lopen, zodat Telenet-klanten optimaal kunnen genieten. En het creatief concept voor de activatie – uitgevoerd door Butik – deed net hetzelfde. De mobiele Smilecheckers-squads gingen op zoek naar echte summer bummers: dingen waarmee iedereen in de zomer veel tijd verliest.
Waar ze ook kwamen, overal lieten ze jóuw zomerleven extra vlotjes verlopen. De Smilecheckers zorgen ervoor dat kinderen zich niet meer verveelden, droegen al je spullen naar je plekje op het strand zodat jij niet hoefde te zeulen, en op overvolle foodfestivals zetten ze pop-uptafeltjes neer. Zo had jij meteen een zitplaats, zonder uren te moeten wachten… Kortom, de vlotheid waarmee alles bij Telenet verloopt werd tastbaar voor iedereen. .
Zalig hè, als content geïntegreerd verloopt?
VML ontwikkelde een geïntegreerde 360°-contentaanpak: van teasers over live content tot recaps van de activatie én een Smilecheckers Wrapped als finale. Om het bereik en de impact te maximaliseren, werden paid, earned en owned media naadloos op elkaar afgestemd.
CREDITS
Agency: VML Belgium
Client: Telenet
Client contact: Tom Guetens, Katrien Rousseau, Stephanie Katic, Charlotte Arts, Djuna Deleyn
Executive Creative Directors: Arjen Tarras, Kasper Janssens
Creatives: Noa Luiten, Fleur Delanghe, Mathijs Bettens, Tijs Dejonckheere, Hannah Candries, Rik Hermans
Creative Content Directors: Debby De Ridder, Jorrit Michiels
Account team: Mieke Moortgat, Jasper Baeck
Strategic Director: Tom Vingerhoets
Strategy: Amber Pelegrin, Michael Van Goethem
Designer: Samuel Allemand
Copywriter: Jelle Raats
Motion Designer: Lucas Van Orshaegen
Event partner: Butik