Rodenbach verfrist samen met These Days
Na een strategische en creatieve competitie heeft Rodenbach voor These Days gekozen als nieuwe communicatiepartner. “These Days toonde ons een verrassende aanpak die helemaal aansluit bij ons product, maar vooral ook bij de ambities van het merk”, aldus Kristof Ampe, Marketing Director bij Rodenbach. Het bureau zal instaan voor alle nationale en internationale online en offline campagnes onder de vlag van de nieuwe merklijn ‘Cheers to the Unexpected’. Een lijn, die 100% op het lijf van het Roeselaarse bier met de onverwacht verfrissende smaak geschreven is.
Een voorproefje van de samenwerking was op 30 maart in Roeselare vrij letterlijk te nemen. Rodenbach zit namelijk volledig in ’t nieuw. Qua uiterlijk weliswaar, want qua smaak blijft het bier ongewijzigd. Om dat te komen ervaren en om af te tellen naar het nieuwe Rodenbach, stelde These Days een rondje Roeselare voor. In maar liefst 30 café’s trakteerde Brouwerij Rodenbach alle burgers van Roeselare niet alleen op een welgemeende dank u voor de jarenlange trouw aan hun bier, maar kon ze hen ook geruststellen dat er niets aan de succesvolle smaak veranderd is.
De overgang van Oud naar Nieuw werd gevierd met een symbolisch afscheid van het oude Rodenbach. De feestgangers konden zich uitleven op piñata’s van oude flesjes, met confetti gemaakt van de oude etiketten en ze konden elkaar het beste wensen: een lekkere Rodenbach uiteraard. Bij Oud en Nieuw horen uiteraard ook pakjes. Daarom deelt de brouwerij een uniek collectors item uit. Wie mee kwam feesten, kreeg een ‘duopakske’ met daarin een oud flesje Rodenbach uit de laatste botteling én een nieuw flesje uit de eerste botteling met de nieuwe look. Na dit felgesmaakte voorproefje start binnenkort dan de eigenlijke merkcampagne.
Client: Kristof Ampe, Kristel Geerts, Tom Robberechts
Account: Veroniek Hesters, Ine Beeckmans, Valérie Rosiers
Strategie: Dimitri De Lauw
Creatie: Sam De Volder, Tijs Dejonckheere, Wout Geysen, Tomas Van Loon
Design: Max Heirbaut, Sebastien Greffe, Dorien Wendelen
Print Productie: Sofie Verschaeren,
DTP: Theo Hagtingius, Anja Van den Broeck
Social: Davy Baccarne, Chloé van Elsen
Event: We Make You Happy