Profvoetballers zeggen ja tegen de Play Sports-app van Telenet.
Telenet lanceerde de voorbije voetbalweekends een straffe extra voor de supporters van KV Mechelen, KAA Gent en KRC Genk. De fans in het stadion kregen tijdens de wedstrijd namelijk gratis toegang tot alle functies van de Play Sports-app: de app van Telenet waarmee je het voetbal en tal van andere sporten op de voet kan volgen. Zo konden de Kakkers, de Buffalo’s en de Genkies tijdens de match de strafste fases onmiddellijk herbekijken op hun smartphone.
Om deze wereldactie aan te kondigen bij de supporters, trapten These Days en Telenet een campagne af in het stadion en op sociale media. In drie videoboodschappen zien we bekende voetballers van KV Mechelen, KAA Gent en KRC Genk ja zeggen tegen de Play Sports-app in hun moedertaal. Een leuke parodie op de ‘No to Racism’ spots van UEFA, waarin wereldvoetballers als Messi en Ronaldo nee zeggen tegen racisme.
Om ook te scoren bij abonnees van Play Sports, wordt de campagne verder uitgerold op televisie. In het reclameblok waar je normaal de serieuze spots van UEFA verwacht, wordt de kijker nu plots verrast door een alternatieve versie.
Zelf ook een fervent supporter? Dan kan je de Play Sports-app alvast downloaden via de Apple Store en Google Play.
Credits:
- Client: Telenet
- Contact: Lieselotte Van Aperen
- Agency: These Days
- Creative Direction: Manuel Ostyn, Pieter Staes
- Creation: Bram van Looveren, Joeri Quinet, Arjen Tarras, Kasper Janssens
- Strategy: Tom Vingerhoets
- Design: Kasper Janssens
- Motion Design / Editor: Andreas De Ridder, Ward Geerts, Mikael Naudet
- DOP / Camera: Pieter Neirynck
- Producer: Ingeborg Van Hoof
- Account Manager: Sander Van de Wiele, Stephanie Katic