OVAM en Wunderman Thompson zetten restafvalbakken never alone.
Afval netjes sorteren is voor de meeste Vlamingen een goeie gewoonte. Meer zelfs, in heel Europa doet niemand beter. Thuis dan toch. Want op ’t werk belandt alles al snel in dezelfde vuilbak.
Antwerpen, 9 mei 2023
Om werkgevers aan te sporen een slimmer sorteerplan voor hun bedrijf op te stellen, creëerde Wunderman Thompson een opvallende campagne inclusief catchy 90’s hit en dansende CEO.
Zet ze together, want sorteren is so much better!
Vorig jaar bestond meer dan de helft van al het bedrijfsafval uit restafval. Dat wordt verbrand en gaat verloren – terwijl er vaak herbruikbare materialen tussen zitten. We weten dat wanneer werknemers voor een sorteereiland staan, ze wél de juiste keuze maken. Ze motiveren om te sorteren is dus best simpel: zet restafvalbakken never alone, maar altijd bij andere sorteerbakken.
Die gouden tip wordt door een dansende CEO tot leven gebracht op de beats van een herwerkte versie van Never Alone van 2 Brothers On The 4th Floor. Deze video zal te zien zijn op LinkedIn en andere social platformen. Daarnaast wordt de campagne ondersteund met printadvertenties in vakbladen en met bannering.
Campaign website: iksorteerinmijnbedrijf.be
CONTACT Wunderman Thompson Benelux
Elke Janssens: +32 476 72 85 49
Email: elke.jansens@wundermanthompson.com
About Wunderman Thompson
At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious brands. Part creative agency, part consultancy and part technology company, our experts provide end-to-end capabilities at a global scale to deliver inspiration across the entire brand and customer experience.
For more information, please visit us at www.wundermanthompson.com, subscribe to our newsletter, and follow Wunderman Thompson on our social channels via Twitter, Facebook,LinkedIn, and Instagram.
CREDITS
Client: OVAM
Client Contact: Eline Aerts
Agency: Wunderman Thompson Benelux
Benelux Chief Creative Officer – Sandra Bold
Creative Director: Merel Van den Broeck
Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Design: Sofie Luyckx, Bert Beckers, Karel Van Gucht
Design Director: Jeffrey Uten
Copywriter: Jelle Raats
Account Team: Barbara Van Duffel, Lotte Huybrechts, Diede Michiels
Strategy: Alexander Kolenberg
Agency Producers: Ingeborg Van Hoof, Thomas Anthoni, Tim Keeren
Production company: Amok
Director: Sam Ostyn
Sound: Klankwerk
Photography: Lichtwaas
DOWNLOADABLE ASSETS
Ovam_Sorteren bij bedrijven_32sec.mp4
MP4 - 99 Mb
OVAM-2200053_sorteren_campagne_OOH_Abribus_237x350mm.pdf
PDF - 1.6 Mb
MEDIA
- Online video
- Bannering
- Social posts
- Dedicated eDM