NN en Wunderman Thompson sturen zelfstandigen op reis naar hun btw-nummer.
Antwerpen - 25 Oktober 2021
Drukbezette zelfstandigen strikken voor een gesprek over hun pensioen is vaak een onbegonnen zaak. Wunderman Thompson en NN trekken ze graag over de streep. Zelfstandigen krijgen namelijk de kans om nu al even te genieten van hun pensioen tijdens een reis naar hun eigen btw-nummer.
Een grensverleggende wedstrijd
Omdat een goed pensioen begint met een goed gesprek, wil de levensverzekeraar zelfstandigen tot bij z’n makelaars krijgen … zonder het cliché van 65-plussers tussen de palmbomen boven te halen. Of de palmbomen blijven, hangt af van hun btw-nummer. Dat kunnen ze omzetten naar gps-coördinaten op een speciaal daarvoor ontwikkelde website. Elk btw-nummer heeft zo een eigen unieke bestemming: van een Peruviaans bergplateau tot de Chinese muur. Maar vooraleer zelfstandigen hun koffers mogen pakken, moeten ze wel de afspraak voor hun pensioengesprek nakomen. Alleen zo maken ze kans op één van de 10 pensioenreizen ter waarde van € 5.000.
Spitsuur in de media
Veel zelfstandigen sluiten rond deze tijd het boekjaar af, en denken aan hun pensioen. Hét moment om alle zeilen bij te zetten in de media. Dat gebeurt heel gericht. Via sociale media, banners op sites voor ondernemers, radiospotjes en een advertentie in Trends. Versterkt door een partnership met De Tijd en L’Echo. In de zakenkranten verschijnen 5 contentartikels. En de kers op de taart? Dat is een bijzondere tv-spot: eentje die enkel op het scherm verschijnt bij zelfstandigen met een business-abonnement bij Telenet of Proximus.
Ook zelfstandig en benieuwd naar waar jouw btw-nummer je brengt?
Doe zelf de test op nn.be/btwpensioenreis.
NN_Radio_Pension_NL30s_Spaans_RT_071021.wav
WAV - 5.5 Mb
NN_Radio_Pension_NL30s_Duits_RT_071021.wav
WAV - 5.5 Mb
NN_Radio_Pension_NL30s_Engels_RT_071021.wav
WAV - 5.5 Mb
Credits
- Agency: Wunderman Thompson Antwerp
- Client: NN
- Client contact: Karlien Van Herck, Valérie Heremans, Annelore Van Herreweghe Bart Veltjens & Didier Bastiaens
- Creative Director: Merel Van Den Broeck
- Creatives: Arjen Tarras, Kasper Janssens, Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
- Account team: Stefanie Katic, Evelien De Lint, Annelien Theys, Raphael Naudts
- Strategy: Dimitri De Lauw, Alexander Kolenberg
- Design Director: Stijn Pauwels
- Designers: Bert Tas, Ynje Degraeve
- Motion Designers: Anne-Catherine Dandlau
- DTP: Jan-Bart Debruyne, Theo Hagtingius, Anja Van den Broeck
- Copywriters: Tanja Pivacet, Jelle Raats, Joeri Quinet, Yves Donceel
- RTV Producers: Ingeborg Van Hoof, Tom Bungeneers, Amélie Van Campen
- Print Producer: Sofie Verschaeren
- Sound: Menno Van Riet
- UX-design: Krisje Verbert, Jorg Meyer
- Developers: Sven Lemmens, Veerle Struyf, Sam Serrien, Lieven Eulaers, Bram Verdyck
- Performance marketing: Duke & Grace