Lunch Garden en Wunderman Thompson halen herinneringen op aan een rotdag
ANTWERPEN - 10 januari 2020
Weet je nog die ene dag dat alles ging zoals het moest? Bij het opstaan zag je er fantastisch uit. De kinderen hadden het huis gepoetst, file bestond niet meer en ’s avonds had je nog zoveel energie dat je een driegangenmenu prepareerde voor je gezin. Weet je ’t nog?
Nee hé. Gelukkig heeft Lunch Garden op zo’n dagen al voor jou gekookt. Dat weet je dankzij 2 nieuwe tv-spots die het restaurant on air brengt, als vervolg voor een concept dat vorig jaar in het leven werd geroepen. In de spots volgen we opnieuw een hardwerkende moeder en haar gezin. Terwijl een voor hen onzichtbare verteller (we noemen hem Pechman) herinneringen ophaalt aan die ene dag dat alles perfect ging, zien we in beeld zowat alles mislopen. Want dat is nu eenmaal het échte leven als ouder: een struggle. Een race tegen de klok. Gelukkig staan de deuren van Lunch Garden daarom altijd open voor jou en je gezin. De enige die niet mee binnen mag, is Pechman. De cynische figuur loopt zo op het einde van elke spot letterlijk met z’n neus tegen de deur, of ertussen.
De tv-spots zijn sinds januari tot de zomer te zien en zetten elke maand een ander menu in de kijker.
Dus wanneer ’s avonds je computer plots crasht en je had je persbericht nog niet opgeslagen… dan is er tenminste kip op Normandische wijze, een eclair en een drankje voor maar 11 euro. Eind goed, al goed.
CREDITS
- Agency: Wunderman Thompson Antwerp
- Client: Lunch Garden
- Client contact: Sabine Vanderveken, Emilie Van Vlasselaer, Stéphane Verkerk
- Creative Directors: Manuel Ostyn, Pieter Staes
- Creative team: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
- Design Director: Sébastien Greffe
- Account team: Stephanie Katic, Valérie Rosiers
- Strategy: Evert Van den Broeck
- Agency producer: Ingeborg Van Hoof
- Production house: Bozon
- Director: Dirk Domen
- DOP: Piet Deyaert