Lottery Club in een nieuw jasje dankzij Wunderman Antwerp
ANTWERPEN – 19 april 2019
Lottery Club, het loyaliteitsprogramma van de Nationale Loterij, was toe aan een opfrissing. Samen met Wunderman Antwerp ontwikkelden ze een nieuwe huisstijl die voor nog meer herkenning moet zorgen en tevens het merk sterk moet verjongen.
Lottery Club heeft een huisstijl die we allemaal kennen en waarbij het typische doffe groen en elitaire goud een beduidende rol spelen. Deze twee kenmerkende kleuren maken sinds kort echter plaats voor twee levendigere en modernere tinten, namelijk frisgroen en zonnig geel! Niet alleen de kleuren kregen een make-over, er werd ook geëxperimenteerd met gradients en verschillende vormen die een extra ‘touch’ aan de nieuwe huisstijl en het merk geven.
Lottery Club is een koepel die over alle verschillende merken van de Nationale Loterij loopt. Een gemakkelijke opdracht was het dus niet, aangezien er vele kleuren reeds ‘bezet’ zijn door merken zoals EuroMillions (blauw), Lotto (rood), … en dus ook uitgesloten waren. Dankzij de goede samenwerking tussen Wunderman Antwerp en Nationale Loterij is een opvallende, nieuwe huisstijl het geslaagde resultaat.
Sinds 1 april kan je de nieuwe huisstijl bewonderen op verschillende plekken. Ontdek meer hier.
CREDITS
- Agency: Wunderman Antwerp
- Client: Nationale Loterij
- Client contact: Letizia Strollo, Laurens Lories
- Creative Directors: Sebastien Greffe
- Design team: Dorien Wendelen
- Account team: Dorien Van Antwerpen, Marine Loontjens
- Strategy: Michiel Noens
- Copywriter: Tom De Block, Tine Sinnaeve
- Digital design: Reginald Vandevelde, Kay Karremans
- HTML: Jill Van Reeth, Joran Schaefer
- DTP: Anja Van den Broeck, Theo Hagtingius, Jan-Bart Debruyne
- Motion: Fluxi design