Karlien Eeman Chief People Officer Wunderman Thompson: Het geheime wapen van Wunderman Thompson in de war for talent
Antwerpen, 18 februari 2022
Met een Chief People Officer voor de Benelux gooit Wunderman Thompson alles in de strijd om de #WuThomClan te versterken. In een gloednieuwe functie krijgt Karlien Eeman de opdracht om de juiste talenten binnen te halen. En om het beste in de bestaande troepen naar boven te brengen.
Uitdagingen op drie fronten
Attract. Build. Care. Dat is letterlijk het abc van Karlien Eeman: ‘Attract spreekt voor zich: we willen nieuwe talenten aantrekken zodat het bureau kan blijven groeien. Build staat dan weer voor ontwikkeling, de vaardigheden en mentaliteit laten groeien. Care betekent luisteren naar je medewerkers, zorgen voor betrokkenheid tussen alle collega’s, en een omgeving creëren waar iedereen zich gehoord, gezien en goed voelt.’
‘De verbinding tussen collega’s onderling is dus belangrijk. Maar de verbinding tussen Wunderman Thompson en z’n medewerkers is net zo essentieel. Talent moet passen bij je visie als organisatie, je strategie en je toekomstambities. En omgekeerd natuurlijk. Door een goeie werknemerservaring willen we dat elke collega ambassadeur is van de #WuThomClan.’
Lokaal en internationaal aan de slag
Bij Microsoft, Accenture en Mazda verdiende Karlien Eeman haar strepen al in de creatieve, technologische en consultingwereld. Een perfecte match voor Wunderman Thompson dus. Dat bouwt met de komst van een Chief People Officer aan de toekomst van zichzelf, en de communicatiesector.
Karlien heeft zowel lokale als internationale ervaring. En die combinatie komt terug in haar nieuwe functie. ‘Dat zorgt voor een ideale balans: je beseft wat de mogelijkheden van het Wunderman Thompson-netwerk zijn, en kent tegelijk de noden van de lokale takken. Da’s dé succesformule om de organisatie en onze medewerkers naar een hoger niveau te tillen.’