Bio. Je kan er niet meer omheen.
Bio is zijn geitenwollensokkenimago voorgoed voorbij. Negen op tien mensen sloegen vorig jaar minstens één keer bio in, zo bleek uit cijfers van VLAM. Alleen kochten ze vooral traditionele bioproducten als groenten, fruit en melk. Ze deden dat ook eerder sporadisch.
Méér producten en vaker
VLAM kwam naar These Days met volgende wens: de consument méér bio laten eten. Niet alleen mocht bio wat vaker op het menu staan. Ook het menu zèlf mocht meer bio zijn.
Samen met VLAM werkten we daarom de campagne uit: ‘Bio. Je kan er niet meer omheen.’ Daarin communiceerden we volgende boodschappen:
- Je kan elke dag biologisch eten. Voor alles wat op je bord ligt, bestaat namelijk een biologisch alternatief. Niet alleen voor groenten en fruit dus, maar ook voor pralines, pasta, broodbeleg tot zelfs bier. Bovendien ligt bio vandaag haast in elke voedingswinkel.
- Je herkent bioproducten aan het EU biolabel.
Radio, print en POS
We ontwikkelden vier radiospots en vier campagnebeelden voor advertenties en POS. Op dit moment is de campagne drie weken ‘on air’ en zie je ze opduiken in kranten en tijdschriften. In het najaar versterken we de campagneboodschap met een tweede wave, alsook met een online wedstrijd binnen het kader van de Gentse Feesten.
Credits
Client: VLAM
Contact: Kristien Soete
Agency: These Days Y&R
Account: Annelies Deneckere
Chief Creative Officer: Werner Van Reck
Creative Directors: Mateusz Mroszczak, Sam De Volder
Strategic Planner: Jef Raeman
Creation: Kate Bellefroid, Jolien Tuyteleers
Design: Dorien Wendelen