BASE en VML inspireren Generatie Plantrekkers met Stories by BASE
Antwerpen – 21 augustus 2025

Stories by BASE is de naam van het nieuwe contentplatform dat VML begin april lanceerde voor BASE. De contentaanpak bestaat uit minidocumentaires, social media-assets en een gloednieuwe blog waarin een ode wordt gebracht aan inspirerende mensen.
Generatie Plantrekkers in de hoofdrol
Het zwaartepunt van deze contentaanpak zijn de verschillende inspirerende YouTube-minidocumentaires over echte plantrekkers, mensen die de touwtjes zélf in handen hebben genomen.
Bas Van Hoof is de DOP van de minidocu’s, redactie en productie werden verzorgd door VML. Naast de films komen er bij elke Story ook blogartikels met extra informatie over de plantrekker, en (commerciële) social formats die de BASE-community op een inspirerende manier willen betrekken.
Engaging content
“Content gaat over je doelgroep doorgronden en hen toegevoegde waarde bieden. Engaging content is relevant, laat je iets voélen. En dat is net wat we met Stories by BASE willen bereiken bij alle BASE-klanten,” verduidelijken Debby De Ridder en Jorrit Michiels, Creative Content Directors bij VML.
Daar is Lina Soccio, BASE Brand & Campaign Expert, het volmondig mee eens: “Met deze vernieuwende contentaanpak die verder bouwt op ons bestaande merkplatform, tonen we aan dat BASE begrijpt hoe Generatie Plantrekkers in elkaar zit, wat hun noden zijn en hoe BASE daar haar producten en diensten op afstemt.”
Nog meer inspiratie
De eerste Story by BASE vertelt het verhaal van Grégoire Valoteau, een designer/illustrator uit Brussel, de tweede gaat over digital nomad Roxanne Wellens. In de volgende Stories komen onder andere een BX Brussels-voetballer en een upcycling stylist aan bod.
CREDITS
Agency: VML Belgium
Client: BASE
Client contact: Sandrine Decleer, Lina Soccio, Isabelle Bacro, Catherine Van Dingenen
Chief Creative Officer: Klaartje Galle
Creative Content Directors: Jorrit Michiels, Debby De Ridder
Executive Creative Directors: Kasper Janssens & Arjen Tarras
Creative team: Jorrit Michiels, Debby De Ridder, Kayla Ceulemans
Stagiaires/Creatives: Pieter Meeuwissen, Naomi Stynen
Account team: Mieke Moortgat, Kevin Van Melkebeke, Jasper Baeck
Strategy: Tom Vingerhoets, Michael Van Goethem, Ianthe De Boeck, Amber Pelegrin
Designer: Jorrit Michiels
Copywriters: Debby De Ridder, Kayla Ceulemans
Developers: Stijn Van Minnebruggen, Sam Serrien
Editing/Motion: Karel Van Gucht, Ward Geerts, Jorrit Michiels
Design: Jorrit Michiels
Agency Producer: Tim Keeren
DOP: Bas Van Hoof
Sound design: Menno Van Riet
Production: Tim Keeren